Az egyéni és csoportos programok tervezéséhez ajánlunk néhány eszközt, mely az intra- és interperszonális terület fejlesztésében is jól használhatók.

Dixit Odyssey
A játékosok gyönyörű festménykártyákat kapnak, a „mesélő” kiválaszt egyet a kezéből, amelyről mond egy utalást: egy szót vagy akár egy egész történetet. Majd a többiek is választanak a sajátjaik közül az utalás alapján. Összekeverik a kártyákat, és a játékosok megtippelik: vajon melyik lehetett a mesélőé? A játékhoz több kiegészítő is kapható újabb csodálatos festményekkel. A kreativitást és a kifejezőkészséget fejlesztő társasjáték. (Forrás) Előnye a Dixit-hez képest, hogy nagyobb társaságok, és egymást kevésbé ismerők számára is kalandos önutazás és társas tapasztalat a játék.
Érdeklődés és Képesség táblajáték
A Képesség és Érdeklődés táblajáték pályaorientációs eszköz. A táblajáték a pályaorientáció öndefiníciós eleméhez köthető. Játékosan mutatja meg, hogy a milyen tevékenységeket végzünk könnyen és szívesen. (Forrás)
A játéknak különösen fontos eleme a megbeszélés, ami a reflektív gondolkodás fejlesztését segíti:
- A résztvevők hogyan értékelik a játék eredményét?
- Olyan eredménye lett a játéknak, amilyet várt, vagy hozott valamilyen újdonságot a résztvevők számára?
- Tudnak további olyan szituációkat felidézni, ahol az érdeklődési területeik megmutatkoztak?
- Hogyan viszonyul a játék eredménye az eddigi tapasztalatikhoz, tanulmányaikhoz?
- Milyen pályákat tud az érdeklődési területekhez kapcsolni?
Életút játék

Az Életút játékkal meg tudjuk mutatni az életpálya-tervezés komplexitását. A játékkal új szempontot adunk a tanulóknak/fiataloknak a pályaorientációról való gondolkodáshoz, mivel az életpálya-tervezés távlati elemeire nézhetünk rá. Megmutathatjuk a „teljes képet”, bemutathatjuk, hogy nem érdemes az iskolaválasztásra szűkíteni a döntési szituáció értelmezését. A játék során láthatóvá válik, hogyan ágyazódik be a tanuló/munkavállaló szerepünk a többi életszerepünk közé, és ezeket figyelembe véve tudunk a tervezésre, a folyamatra ránézni. Figyelembe vehető a szociokulturális sajátosságokból adódó szerep- preferencia is. (Forrás)
Kapcsolódó tartalom:
Kártyák használata a tehetségtámogatásban